THEMA EUROVISIE SONGFESTIVAL 2020 BEKEND

Op 24 oktober 2019 is het thema van het Eurovisie Songfestival 2020 bekend gemaakt: ‘Open Up’. Het thema en de slogan zijn ontstaan door middel van co-creatie met een diverse groep Nederlanders en het creatieve team achter het Eurovisie Songfestival 2020. ”De slogan is in gaststad Rotterdam enthousiast ontvangen. “Dit thema past uitstekend bij onze stad én bij de Rotterdamse mentaliteit”, zegt Said Kasmi, wethouder onderwijs, cultuur en toerisme. “Rotterdam is een wereldstad met een eigen karakter. No nonsens, open minded en altijd in ontwikkeling. Een plek waar ruimte is om je dromen in daden om te zetten. Een thuishaven voor meer dan 174 nationaliteiten. Een plek waar iedereen zichzelf kan en mag zijn.’

De slogan ‘Open Up’ is bedoeld om aan te vullen. En daar werd in Rotterdam al direct gehoor aan gegeven. Naast een feestelijk rood, wit, blauw uitgelichte Erasmusbrug werd het thema in allerlei varianten in led uitgelicht: Open Up to Music, Open Up to each other, Open Up to realness, Open Up to Make it Happen. In bovenstaande video roept Jordy Dijkshoorn van Rotterdamse Band ‘De Likt’ op tot het volgende:

” Het thema van het Eurovisie Songfestival 2020 is zojuist bekendgemaakt: Open Up’. OPEN UP TO MUSIC, OPEN UP TO CREATE, OPEN UP TO REALNESS… maar wat ik veel belangrijker vind; Aan wie of wat wil jij je in aanloop naar het Eurovisie Songfestival open stellen? Laat het ons weten en misschien zie jij de naam of jouw ‘Open Up to’ idee, twee weken lang terug op het LED-scherm hier achter mij. De drie origineelste taglines winnen! De actie loopt t/m 8 november, dus vergeet niet te reageren.” 

Voorwaarden Winactie

  • Deelname aan de winactie is kosteloos.
  • Inzendingen na 8 november 2019 worden niet meegenomen.
  • Enkel inzendingen via Facebook & Instagram worden meegenomen.
  • Aanstootgevende reacties worden verwijderd.
  • De winnaars van de actie worden gekozen door de redactie van www.rotterdammakeithappen.nl
  • De winnaar van een actie krijgt persoonlijk bericht via het social media kanaal waarop de actie heeft plaatsgevonden.
  • Deelnemers die geen prijs hebben gewonnen, worden hiervan niet op de hoogte gesteld.
  • Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

ERASMUS MC TREEDT TOE TOT ROTTERDAM MAKE IT HAPPEN MERKALLIANTIE

08-01-2018 – Persbericht

Erasmus MC sluit per 8 januari 2019 aan bij de Rotterdam Make It Happen merkalliantie. Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Rotterdam Partners, de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals tekenden burgemeester Aboutaleb namens de merkalliantie en Ernst Kuipers namens Erasmus MC hiertoe de formele overeenkomst. De toetreding van Erasmus MC betekent dat opnieuw een sterk Rotterdams merk zich verbindt aan het Rotterdam Make It Happen gedachtegoed.

Lees verder…

Tien nieuwe Rotterdam Make It Happen partners

23-10-2017 – Nieuwsbericht

Vandaag wordt het begin gevierd van een nieuwe samenwerking van bekende namen uit Rotterdam. Havenbedrijf Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, Rotterdam Partners en gemeente Rotterdam werken al drie jaar samen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van Rotterdam. Deze alliantie verwelkomt nu tien nieuwe partners om de Make It Happen-mentaliteit nog breder te verspreiden in binnen- en buitenland.

Nieuwe partners

De Make It Happen-alliantie heeft het genoegen de onderstaande merkpartners te verwelkomen:

Make it Happen: Rotterdamse mentaliteit bindt stad, haven en universiteit

14-12-2014 – Persbericht

Gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam N.V., Erasmus Universiteit Rotterdam en Rotterdam Partners slaan de handen ineen om Rotterdam in binnen- en buitenland nog sterker op de kaart te zetten. De gezamenlijke profilering met de pay-off ‘Make it Happen’ weerspiegelt de typisch Rotterdamse mentaliteit en laat zien waar stad, haven en inwoners voor staan: pionieren, grenzen verleggen en no-nonsense. Deze unieke samenwerking heeft als doel het aantrekken en behouden van hoogopgeleiden, bedrijven, handel, bezoekers en inwoners.

Lees verder…

Mijn selectie