Vragen durven stellen, elkaar helpen en belangrijke nieuwe contacten opdoen. Dit is in een notendop waar Crowd Force Rotterdam om draait. “Ondernemen is een vak apart. Het vereist veel lef en soms een beetje hulp. Dat zal iedere startende ondernemer beamen. Ik vind het echt Rotterdams om op een podium te gaan staan, je vraag te durven stellen en dan gewoon met z’n allen aan tafel te gaan om daarover van gedachten te wisselen. Heel praktisch!” meent Lorenzo van Galen, zelf als multimedia ondernemer actief én connector van R’damse Nieuwe, het netwerk achter het Crowd Force initiatief.

R’damse Nieuwe is een community van en voor jonge, ondernemende Rotterdammers. R’damse Nieuwe wil de betrokkenheid van jonge mensen bij de Rotterdamse economie stimuleren en een platform bieden voor het uitwisselen van ideeën, kennis en ervaringen. Het netwerk wil vanuit ambitie, inspiratie en samenwerking connecties maken en kansen creëren.

Beroep doen op elkaars kennis

Crowd Force in volle gang!

Eén van de manieren waarop R’damse Nieuwe jonge ondernemers met elkaar en met andere stakeholders in en uit Rotterdam bijeen brengt is Crowd Force Rotterdam. Dit is een serie evenementen waarbij startende ondernemers hun vragen kunnen stellen aan geïnteresseerden en waarbij zij een beroep doen op de kennis, tips, creativiteit en netwerk van de toehoorders. Het is één van de belangrijke crowdsourcing katalysatoren voor Rotterdamse initiatieven.

Durf te vragen aan tafel...

“Het draait echt om de bereidheid elkaar te helpen slagen in Rotterdam. Geen vraag is te gek, je moet hem alleen durven en willen stellen. En er zijn altijd mensen die je willen aanhoren en jou met hun ervaringen en netwerk een eindje op weg kunnen helpen. Wat ik zo leuk vind is de sfeer en de voelbare drive bij de Crowd Force bijeenkomsten. Én de creativiteit waarmee mensen de ondernemersvragen benaderen. Het is vaak juist die onverwachte blik van een ander, die je een richting of oplossing aanreikt waar je zelf niet zo snel op was gekomen.” zegt Lorenzo.

Blue City

Bij Blue City

Inmiddels zijn er alweer 12 Crowd Force bijeenkomsten geweest en zijn vele jonge en startende ondernemers met de billen bloot gegaan voor een geïnteresseerd publiek. Blue City, voorbeeldstad voor de circulaire economie en inmiddels een bekende naam en locatie in ‘het Rotterdamse’. Blue City nam inmiddels al twee keer deel aan Crowd Force. Sabine Biesheuvel daarover: “Blue City zit toch wel een beetje in een ‘blauwe niche’. Via Crowd Force stap je meteen in een veel breder netwerk. Zeker als nieuwkomer is dat erg waardevol. Je doet nieuwe contacten op en mensen denken met  je mee, reiken allerlei ideeën en input aan, soms ook dingen waar je niet om had gevraagd. Heel waardevol!”

“En dat is precies waar het ons om gaat en wat ik zo lekker Rotterdams vind. Elkaar helpen vooruit te komen. Beetje out-of-the-box denken tijdens een gezellige en leerzame avond. Top toch?” voegt Lorenzo toe.

logo Rotterdam Partners

Rotterdam Partners

Meer van/over deze partner

Gebruikt in deze showcase.

0 Mijn selectie