Het Eurovisie Songfestival 2021 zit erop en wat hebben we ervan genoten! Er hebben 40 landen van over de hele wereld opgetreden in Ahoy. Er kan terug worden gekeken op een hele mooie editie, het is zelfs de meest circulaire editie ooit en dat in Rotterdam, wij laten je zien hoe Rotterdam dit heeft aangepakt.

 

Citydressing

Tijdens het songfestival was de gehele stad aangekleed in Songfestival-stijl, overal in de stad waren kleurtjes. De hele stad is aangekleed met kleurrijke Sing Along stadsaankleding van Host City Rotterdam, ontworpen door studio VollaersZwart (duurzaam & circulair van gerecyclede vlaggen). De huisstijl is doorgetrokken in diverse fashion items. Van stropdassen tot jassen en designer jurken. Het citydressing- concept van Studio VollaersZwart heeft ook een onzichtbaar doel: namelijk de aanstekelijke Songfestival-hitjes in ons hoofd rond laten zingen op onverwachte momenten. Daarnaast is alles wat je ziet in de citydressing-campagne van Studio VollaersZwart gemaakt van gerecycled of hergebruikt materiaal! De circulaire aankleding van de stad is ontwikkeld door het hergebruiken van oude vlaggen. Nu het Eurovisie Songfestival is afgelopen, worden de producten van de stadsaankleding ook weer hergebruikt.”,

Ahoy Rotterdam

Ahoy, de plek waar het allemaal plaats vond. Het dak van Ahoy vormt een bron van duurzame energie. In totaal liggen er nu 5.200 zonnepanelen op het dak. Dat is vergelijkbaar met bijna twee voetbalvelden aan zonnepanelen. Ahoy is een bedrijf met een langetermijnvisie: “wij willen dat de volgende generaties ook nog kunnen genieten van al het moois dat wij en de wereld te bieden hebben. Daarin nemen wij onze verantwoordelijkheid. Van de duurzame energie die nu wordt opgewekt kunnen we 195 dagen per jaar grootschalige evenementen zoals De Vrienden van Amstel LIVE, het ABN AMRO World Tennis Tournament en North Sea Jazz van duurzame energie voorzien.””,

Mediabank voor dit verhaal

Er zijn geen items gevonden

Gerelateerde merkpartners