Rotterdam Centrum heeft de potentie om uit te groeien tot een internationale toplocatie. Alles in Rotterdam groeit: de skyline, de populariteit, het aantal toeristen en inwoners maar vooral ook ons centrum. Organisatie Rotterdam Centrum wil het gebied zo aantrekkelijk en relevant mogelijk maken. Een fijne bestemming met een unieke identiteit om te winkelen, wonen, werken en verblijven. Dat doen we niet alleen; we werken nauw samen met partners in de binnenstad zoals de gemeente, ondernemers, vastgoedeigenaren, Platform Gastvrij en natuurlijk de merkalliantie. Ook de komende jaren wil Rotterdam Centrum zich onderscheiden van andere grote binnensteden door in te zetten op marketing en promotie, programmering, schoon, buitenruimte, veiligheid, bereikbaarheid, innovatie en gebiedsontwikkelingen.

Merkstrategie

Het vertrekpunt van onze merkstrategie is de merkstrategie van de stad: Rotterdam. Make It Happen. Op basis van die uitgangspunten (Bold, Culture, Forward) hebben we een krachtige identiteit ontwikkeld, typisch Rotterdams maar ook aansprekend voor de rest van Nederland en daarbuiten.

Customer journey

We dragen uit wat een toplocatie Rotterdam Centrum is. Er is namelijk zoveel te beleven en te bewonderen in Rotterdam Centrum. Rotterdammers weten wel waar je moet zijn. Maar voor velen is het knap lastig, een stad vol verrassingen, die je moet verkennen. Dat doen we door de voorloper of trendsetter te bereiken en aan ons te binden met toffe online content op onze socials (Instagram, Facebook & LinkedIn) en het platform Rotterdam Centrum. Deze ‘Frontrunners’ zijn populair bij andere doelgroepen en hebben een aanzuigende werking.

Met het platform Rotterdam Centrum en de socials zetten we het kloppend (winkel-)hart van onze stad op de kaart en werken we aan een sterke positionering van dit kernwinkelgebied. Daar delen we de laatste nieuwtjes, hotspots en events op het gebied van shoppen, wonen, werken, horeca en overnachten. Zo begeleiden we bezoekers in hun ontdekkingstocht naar al het moois dat onze stad te bieden heeft en zorgen we voor een mooie customer journey. Daarbij beperken we ons niet slechts tot het centrum omdat wij geloven in een totaalaanbod en elkaar daarmee alleen maar versterken.

Over ons

Organisatie Rotterdam Centrum werkt voor vastgoedeigenaren en winkel- en horecaondernemers in het centrum van Rotterdam. In het kernwinkelgebied zijn 320 winkeliers en 65 vastgoedeigenaren sinds 2019 verenigd in de grootste economische BIZ (BedrijvenInvesteringsZone) van Nederland. In opdracht van de BIZ draagt Rotterdam Centrum zorg voor de uitvoering van de BIZ-jaarplannen en de vastgestelde resultaatgebieden. Een team van vier professionals is dagelijks in touw om ondernemers en eigenaren te ontzorgen.

Mijn selectie